Direktlänk till inlägg 2 maj 2015

Fyndat!

Av Elina Svensson - 2 maj 2015 17:46


Det är riktigt svårt att hitta mammakläder som sitter bra. Det skiljer jättemycket i storlekarna. Ibland passar M och ibland inte. Här i Ronneby finns inte en enda affär som säljer mammakläder vilket jag tycker är riktigt dåligt.

Jag har turen att ha fått låna en hel kasse mammakläder av min syster. Idag har jag dessutom fyndat mer kläder på en loppissida på facebook av en tjej som bor 5 min körtid härifrån :)

10 plagg, varav 8 tröjor och 2 trekvartslånga leggings, för 210 kr, vilket känns rimligt. Vill inte behöva lägga mer pengar på kläder som man använder under en så kort tid. Second hand är riktigt bra. Det var ett par tröjor som är på gränsen till för små, men men...


Nu kommer jag inte att köpa ett enda plagg till mig själv innan bebisen är ute, jo förresten, möjligtvis en bikini att ha i sommar, men annars är det no no.

Allt vore så mycket enklare om man tillhörde dem smala människorna som bara får en liten rund mage, men nu är det som det är och jag har fått köpa nya underkläder, nya linnen och kan bara ha mammakläder så grattis till er som bara kan sätta en hårsnodd i knapphålet på era favoritjeans! Jag är så glad för er skull :)




Det är inte lätt att leva livet som en flodhäst, men när jag tänker på anledningen och det lilla liv som växer i magen så blir jag helt full av kärlek <3.

Tänk att man kan älska någon så mycket som man aldrig har träffat. Vi har pratat en del om olika namn och så och jag vill bara att tiden ska gå fortare nu! Längtar verkligen tills vi får möta bebisen <3.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards