Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Pust!

Av Elina Svensson - 8 maj 2015 22:09

Andra gången den här veckan som vi fick åka in till akuten. Vill inte behöva dit fler gånger.

Efter att ha blivit bollad mellan vårdcentral, barnmorska och olika sjukrådsgivare så blev jag tillsagd att besöka akuten igen vilket jag inte alls var sugen på med tanke på hur det var förra gången.

Denna gången hade vi dock tur att få träffa en jättebra och trevlig läkare som gjorde både ul och vul, kollade fostervatten, kollade hur bebisen mådde och kände att allt verkade bra och tog blodprover. Känner sån oerhörd lättnad över att bebis mår bra <3. Det är det allra viktigaste.

Redan innan besöket på akuten så fick jag restriktioner från barnmorskan och läkare att jag skulle vara i viloläge i minst en vecka för att få sammandragningarna att avta, eventuellt blir jag längre sjukskriven. Nästa läkarbesök är nästa fredag.

Så idag har jag verkligen vilat men ändå triggades värkarna igång igen:(

Jag är så trött på att ha ont, men just nu så har det ingen betydelse. Det enda som är viktigt är att bebis mår bra <3. Tänk att man kan älska ett barn som man aldrig mött på detta vis. Den låg ihoprullad som en liten boll och viftade med händer o fötter och jag blev bara så glad att få se bebis igen. Så mycket kärlek att all smärta var som bortblåst där för en liten stund. Vårt fina barn vad vi längtar efter dig, men stanna kvar där tills du är redo <3.

Så nu är det bara vila som gäller. Fick inte vara för stilla heller så jag riskerar nya blodproppar utan skulle vila när jag har ont och annars röra lite på mig men ingenting som var det minsta ansträngande.

Lägger upp en bild på babyboxen som kom med posten idag! Inte så mycket grejer, men lite!


Lite att läsa när man vilar :)

Har satt googleförbud på mig själv den närmaste veckan, för jag läser den ena historien värre än den andra. Blir sjukt ledsen över vad en del behöver gå igenom.

Oroar mig ännu mer och jag kan inte riktigt förhålla mig till det jag läser på ett konstruktivt sätt. Familjeliv ska jag inte heller vara på nu. Jag behöver gravidvänlig läsning. Lättsamma saker.

Nej, nu blir det alvedon och sen ryggläge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards