Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Mardrömmar och cravings

Av Elina Svensson - 17 maj 2015 20:11

Usch och fy vilka hemska mardrömmar jag haft de senaste nätterna. Känns så verkliga att man går runt med en dålig känsla flera timmar efter man vaknat. Det är tydligen vanligt med mardrömmar när man är gravid vilket jag inte kommer ihåg alls från mina tidigare graviditeter. Kan bara hoppas att det inte kommer vara så här varje natt nu.

Dagen har varit lugn som alla andra dagar numera. Finns tydligen inget annat sätt som fungerar. Bara vila bort smärtan när den kommer och acceptera läget.




Har fått avsmak på allt vad godis och chips heter. Aptiten på mat har också minskat betydligt. Däremot så är jag totalt tokig i frukt. Jordgubbar, meloner, kiwi, ananas, passionsfrukt och persikor. Och Loka i olika smaker. Och ibland gb:s glass magnum white strawberry. Har jag bara det så känna livet hanterbart :)


Tycker att jag inte har så mycket jobbiga humörsvängningar denna gång. Ända gången jag blir riktigt ledsen är typ när jordgubbarna är slut i affären. Och jag kan inte se något sorgligt på teve utan att bryta ihop en annars är det ganska lugnt.


Barnen är hemma igen och jag känner mig mer hel som människa. På söndag fyller Emil 8 år och jag kan knappt fatta vad fort tiden ändå går.


Veckan som kommer har jag inplanerade besök både hos läkaren och hos barnmorskan. Kommer förhoppningsvis att känna mig lite lugnare efter det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards