Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Som en boll

Av Elina Svensson - 15 maj 2015 11:17

Denna natt har jag knappt kunnat sova nånting. Stressad över allt som hänger i luften, återigen det där med att inte ha koll, att inte kunna planera, att bara vänta och se hur det blir. Deasutom har bebis sparkat o buffat så jag har fått springa på toa typ tio gånger.

Känns som att man blir bollad mellan olika läkare hela tiden. Mödravården hänvisar till vårdcentralen för att de har fler läkartider. Och vårdcentralen var tvungna att vänta tills jag varit hemma och varit sjukskriven en vecka innan de kunde göra någon vidare bedömning. Väl där så hänvisar de tillbaka till mvc:s läkare för att det är ju dem som har det yttersta ansvaret.

Jag tror jag blir galen. Dessutom så behöver man ju kunna meddela på jobbet om man ska vara sjukskriven eller jobba så att de kan planera.

Så efter att varit hos läkaren på vårdcentralen så är jag sjukskriven till onsdag när jag ska träffa mvc:s läkare och sen vet jag inte längre. Så jag blev inte så mycket klokare idag faktiskt.

Pratade med kollegorna idag och saknar jobbet en hel del. ? Vill bli bra igen så allt kan va som vanligt. Detta är inte roligt längre!

Besiktade Stefans bil idag o den fick godkänt? Känner mig van vid att köra växelbilar också nu så jag vet inte vad jag föredrar.

Igår påbörjades altanbygget här hemma. Ja, inte av mig då. Jag är bara åskådare ?
Och det är så frustrerande att bara titta på.

Tips på vad man kan göra för att få tiden att gå mottages gärna. Inget ansträngande och inget dyrt! Ingen som har ett gäng böcker att låna ut eller nåt?

Vila lite till, duscha o ut i solen lite så blir detta nog en riktigt bra dag! :) <3.


 
 
Ingen bild

Elina

15 maj 2015 11:19

Märker att så fort jag använder emojis i texten så blir det bara ?
Ska försöka tänka på det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards