Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

vila, vila och vila

Av Elina Svensson - 9 maj 2015 16:20


Sovmorgon och mysfrukost och sen fick vi ta tag i läxläsningen. Tycker inte att det är okej med läxa över helgen. Visserligen är det bara lite läsning, men ändå. Tycker barnen ska kunna släppa allt vad skolarbete har efter det att skolan är slut på fredagen fram till måndag morgon.


Har försökt sätta mig in i försäkringskassans regler kring föräldraledigheten och det är en hel vetenskap. Måste ju snart bestämma hur vi vill dela dagarna för att våra chefer ska veta hur länge vi är borta från jobbet.


Annars har dagen mest handlat om att vila, vila och vila. Fortfarande ont emellanåt men nu hjälper det att vila när smärtan kommer vilket jag är tacksam för.

Det är konstigt med smärta för just när man har som ondast så vill man bara sova bort smärtan och tvivlar på att man aldrig mer orkar stå upprätt.

När jag inte har ont så är det nästan så att jag börjar tvivla på mig själv. Tänker att det kanske är onödigt att vara hemma från jobbet nästa vecka och skäms nästan över att jag sökt vård och så, men sen kommer smärtan tillbaka och då inser jag ju att jag kan inte jobba när det är så här. När det räcker med att gå i en trappa för att det ska börja göra ont och jag måste lägga mig raklång i soffan o vänta på att det ska släppa.


Barnen har varit väldigt förstående. Idag har de hittat sina gamla beyblades och lekt med dem nästan hela dagen. Det får bli en lugn kväll med film och godis sen :)

Har svårt att acceptera att jag inte orkar göra vissa saker. I vanliga fall kanske jag skulle gjort tio saker men får nöja med en sak. Brukar ha en massa bollar i luften och det där med att bara ta det lugnt har aldrig varit min grej. Men nu har jag inget annat val.


Ska försöka att ta en dag i taget och göra det bästa möjliga av den. Vem blir inte lycklig av gammaldags vaniljglass och färska jordgubbar liksom?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards