Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Graviditetspenning

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu.

Tänkte skriva lite om vad placenta previa innebär. Det finns tydligen fyra olika typer men jag vet ännu inte vilken typ jag har än.

Tillståndet innebär sängläge för nästan alla kvinnor då risken för stora blödningar är stor både under graviditet och förlossning. Känns väldigt oroande med tanke på att jag samtidigt går på blodförtunnande. Ska ta mig i ilfart till sjukhuset vid minsta tecken.

Det är bra att man har i tankarna att det kanske måste bli kejsarsnitt och då ofta tidigare än beräknad förlossning.

Känns svårt att ta till sig detta och samtidigt inte dö av oro. En hel månad tills jag vet om den flyttat sig eller inte. Hoppas barnmorskan kan ge mig lite mer information imorgon. Har inte fått några direkta förhållningsregler mer än att vila mycket och inta soffläge vid minsta smärta.
Som nu ikväll. Har tagit det lugnt men ändå denna smärta.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 20 maj 2015 19:37

Nu vet jag i alla fall varför jag har haft så ont som jag har. Tydligen så ligger moderkakan alldeles för långt ner. Så nu blir det att gå på extra kontroller hos läkaren på mvc för att se om den flyttar upp sig. Annars finns det en risk att det blir...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards