Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

En ny vardag

Av Elina Svensson - 13 maj 2015 14:08


Det där med fullt ös och att dagarna rusar på i 190 har bytts ut mot en helt annan vardag. På något konstigt vis börjar jag vänja mig vid att ha ont och anpassa mig efter hur stark smärtan är från minut till minut.

I vanliga fall är jag en person som vill ha kontroll och nu har jag inte det längre. Det är kroppen och graden av smärta som styr varenda vaken minut.

Försöker hitta mig själv i en vardag där jag inte kan vara mig själv längre. Allt går i slow motion. Tycker inte om att varken kunna jobba eller göra någon nytta hemma. Jag bara är.

På fredag blir det i alla fall läkarbesök och förhoppningsvis blir jag lite klokare då.

Synen av små bebiskläder på tork får i alla fall mitt hjärta att slå ett extra slag och med ens så känns varenda minut av smärta hanterbar <3.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Svensson - 18 juni 2015 14:14

Igår var jag hos läkaren hos barnmorskan och fick ett lugnande besked att jag kommer inte behöva planerat kejsarsnitt. Idag hade läkaren ändrat i papprerna och skrivit troligtvis bredvid samt skrivit ut en ny kallelse för ytterligare en kontrol...

Av Elina Svensson - 1 juni 2015 19:35

Har inte varit så flitig med att uppdatera bloggen den senaste tiden så jag får väl försöka bättra mig. Tiden går sakta. Är i vecka 26 så snart är man nere på tvåsiffrigt antal dagar kvar. Jag tror dock att bebis kommer att komma minst en månad f...

Av Elina Svensson - 24 maj 2015 19:12

Idag fyller min yngsta 8 år. Var tar åren vägen? Det är inte så länge de är små, barnen. Känns som att det inte var så länge sen men jo, det var ju det. Hämtade barnen vid Blanksjön där de varit på läger med scouterna. De hade haft jätteskoj och g...

Av Elina Svensson - 22 maj 2015 19:50

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Tack och lov så var allt inte så allvarligt som man först trott. Fortfarande ska jag ta det lugnt och så, men det är ingen förhöjd risk för blödningar i nuläget och jag får ta små långsamma promenader om/när...

Av Elina Svensson - 21 maj 2015 18:53

Fick svar från försäkringskassan idag och ansökan om graviditetspenningen blev beviljad. Perioden mellan sjukskrivning och graviditetspenning så får jag ta semester. Så det innebär att jag inte kommer att jobba på väldigt länge nu. Tänkte skriva ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards